تاثیرات مثبت قهوه بر سلامتی


1- قدرت آنتی اکسیدانی: دانه های قهوه سرشار از آنتی اکسیدان هستند. محققان تایید کرده اند که یک فنجان قهوه مقدار آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به همین مقدار آب انگور، تمشک و پرتقال دارد. به علاوه ترکیبات فنولیک موجود در قهوه از چای و کاکائو که به عنوان دو منبع فنولیک شناخته می شوند، بیشتر است.
تحقیقات نشان می دهد که افزودن شیر یا خامه به قهوه تاثیری در جذب آنتی اکسیدان های آن ندارد. البته ترجیحا بهتر است شکر اضافه نشود زیرا جذب آنتی اکسیدان ها را به تاخیر می اندازد.
2- پیشگیری از پارکینسون:‌ مطالعات زیادی گویای این مطلب است که مصرف منظم قهوه قدرت کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را دارد.
3- کاهش آسیب های کبد: نوشیدن سه فنجان و بیشتر قهوه در روز می تواند پیشرفت هپاتیت C مزمن را کاهش دهد.
4- سنگ صفرا و کلیه:‌ کسانی که مصرف کننده بالای قهوه هستند ( 4 فنجان و بیشتر در روز)‌ 25% کمتر از افرادی که این نوشیدنی را میل نمی کنند مبتلا به سنگ کلیه و صفرا می شوند. نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در روز تا 10% احتمال این بیماری را کاهش می دهد.
5- کاهش احتمال ابتلا به نقرس:‌ افرادی که در طول روز 4 فنجان و بیشتر قهوه می نوشند 40% کمتر از مصرف کنندگان کم قهوه در معرض خطر ابتلا به بیماری نقرس هستند.
6- موفقیت شغلی:‌ کافئین یک محرک است. تحقیقات زیادی گویای تاثیرات مثبت کافئین در هوشیاری و توجه است.
7- بیماری آلزایمر: کسانی که در طول زندگی قهوه می نوشند دیرتر مبتلا به بیماری آلزایمر می شوند.
  نوشته شده در تاریخ 1395/10/13   

قهوه منحصر به فرد و تجربه طعم

چه کسی از خوردن یک اسپرسو یا کاپوچینو لذت نمی برد؟!